Atenție: Anul acesta, începând cu luna mai, vă invităm să fiți alături de noi pentru o nouă inițiativă „Europa, casa noastră”.Mulțumim tuturor celor care ne-au susținut și au participat la ediția precedentă!

Dreptul meu la cunoaştere !.

< Inapoi
Titlu Dreptul meu la cunoaştere !.
Coordonator Nastase Cornelia -Petronela
Scoala Liceul Tehnologic Special "Sfantul Stelian"
Descriere

Activităţile au fost realizate din cadrul a 3 miniproiecte.Educaţia pentru cultură, Educaţia pentru timp liber, Călătoria mea muticulturală la care au fost prezenţi cei 4 membri ai echipei încă de la inceputul anului şcolar.

Copilul şi tatăl,  după Cehov ,o poveste .

Drepturile copilului prevăzute în tratate naţionale şi internaţionale.Si Strategia pentru dezvolatare 2010-20120 pentru persoane cu dizabilitati .

Dreptul copilului la o educaţie aleasă, specială..

 

Scop

Protecţia şi  Promovarea drepturilor copilului- in scoală, comunitate, familie precum si promovarea valorilor europene..Lg 272/2004.Prevăzută în legi naţionale şi internaţionale.Coştientizarea şi în rândurile adolescenţilor şcolii a drepturilor şi responsabilităţilor ce decurg din această lege.

Mijloace

S-a realizat sub diverse forme.Întâlniri, ateliere de lucru.Plecând de la deviza şi ghidul Europa bune practici- am ales Botoşaniul bune practici.

Pe langa cele umane  am folosit diverse materiale pentru mesajul meu, la fel şi mesajul lor.

- naturale pentru energie solară ,panouri solare

- substitutive- imagini pentru drepturile copilului, machetă cu elementele  eolienelor

- simboluri- U.E.., hărţi, reviste, manual psihologie pentru poveste

- vizionare film, concerte. 

 am utilizat resursele comunităţii , instituţiile culturale , clubul copiilor pentru concurs.Uvertura  mall,

 

 

Perioada sept 2014-oct 2015
Locatie Plecand din spatiul şcolii, cabinet , am ales şi comunitatea
Etape

 

Analiza nevoilor copiilor-

analiza internă

analiza externă

identificare, analiză  variabile dependente, independente, corelaţiile dintre ele.

Informarea cu privire la ;

Identificarea grupurilor , copiilor , adolescenţilor. Care vor să se implice.

Acces la unele instituţii culturale cu care avem protocoale de colaborare.Pe baza legii 488/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu dezabilităţi , mai curând a copiilor cu ces- cerinţe educative speciale.Reactualizată.Metodologia acesteia .Norme de aplicare.

implementarea proiectului

evaluare

Evenimente

Pe tot parcursul anului şcolar elevii au fost invitatţi la diverse acţiuni culturale oferite de instituţiile din Botoşani incepand cu povestea Tinerete fara batranete si viata fara de moarte aferit de Teatrul pentru copii si tineret Vasilache -luna septembrie

Începând cu luna aprilie, eleviii au identificat drepturi în urma unor activităţi de timp liber şi cultură în oraş.-cinematograf, filarmonică.În cadrul săptămânii Şcoala altfel.

 Au citit drepturi

Au scris drepturi

Au realizat porumbei

Dreptul meu la cunoaştere

Protecţia şi promovarea drepturilor copilului- ateliere de lucru.

 

Ateliere de lucru.Porumbeii- mesagerii drepturilor mele.

Dreptul la cultură.

În aprilie au participat la concursul Călătoria mea multiculturală-

  Concursul este organizat sub egida Anului European pentru dezvoltare-2015, respectiv Anul poveștilor!, și propune creșterea conștientizării la nivelul opiniei publice europene cu privire la politicile de cooperare pentru dezvoltare ale Uniunii Europene şi stimularea participării active la dezvoltarea internaţională.

La cinema Lorex protectorul pădurilor

Timp liber – pe lac cu hidrobicicleta.

Întâlnire de lucru.

  Despre eoliene – Atelier de lucru- surse de energie alternativă, regenerabilă.DREPTUL LA CUNOAŞTEREA ŞI PROTECŢIA MEDIULUI.. Deviza ;THING GREEN.The futur is green.

Surse de energie alternativă luate din natură

Apă pentru hidrocentrale

Vânt pentru eoliene

Soare pentru panouri solare şi fotovoltaice.

Avem cunoştinţe de la bunici despre mori astfel ajungem la eoliene.

Cunoştinţe despre Europa, prin jocuri.

Luăm exemplul Olandei , dacă ei au eoliene pe mare de ce nu am avea şi noi pe uscat .

 Despre panouri solare chiar lângă şcoală. .La centrul Prietenia.unde locuiesc copiii şcolii, fetele .

Au avut teme pentru acasă să identifice în călătoriile lor  de vacanţă panouri solare, eolienele.

Poveste .Despre un procuror şi fiul lui care îi fuma trabucurile.Dreptul la cunoaşterea şi protejarea sănătăţii.

Poveste din manualul de Psihologie .

                                                Copilul şi tatăl,  după Cehov

Un exemplu elocvent, în ce priveşte complexitate actului educativ , îl reprezintă o schiţă a lui A.P. Cehov, psiholog, publicată la începutul secolului.

Cei care au conturi pe reţele de socializare le-au primit şi on-line povestea pentru a o putea împărtăşi cu alţi colegi.

https://scoalasfantulstelian.wordpress.com/2014/12/14/1-decembrie-ziua-romaniei/

https://www.facebook.com/UverturaMall/photos/a.734786579972374.1073742102.325300124254357/734786793305686/

am sărbătorit ZEL Ziua Europeană a Limbilor 24,25 26 septembrie 2015, în spaţiul şcolii , implicând elevii claselor II-B, VIII-B, VII-A, X.

plecand si de la aceste resurse am cautat sa le fac aceesibile lor.

http://europa.eu/teachers-corner/index_ro.htm

http://europa.eu/kids-corner/index_ro.htm

am cautat sa aiba acces odata pe luna macar la un eveniment cultural sau de timp liber

 

 

 

Impact

  Toţi elevii implicaţi au fost dornici de participare,ţinând cont de noutatea activităţilor- de cultură, timp liber- patinoar, filme 3 D.Toate activităţile fiind gratuite graţie demersurilor mele intreprinse cu instituţiile de cultură şi timp liber.Sper astfel că au fost mai bogaţi în cunoştinţe legate de mediu, cultură, timp liber care nu vor fi păstrate doar pentru ei.

http://www.stiri.botosani.ro/stire/29091/Educatia+pentru+timpul+liber,+la+CSEI+Botosani+.html

 

 

Costuri

10 lei.

Accesul copiilor la instituţiile de cultură şi timp liber a fost liiber, gratuit datorate protocoalelor de colaborare pe care le avem la iniţitiva mea

cu Filarmonica DE STAT BOTOŞANI din 2007

cu Baze Sportive şi Zone de agrement din 2010

cu Teatrul pentru copii şi tineret Vasilache tot din 2007, 2008

cu ACR Automobil club român din 2007- pentru circ

cu cinema Unirea 2008

Teatrul Mihai Eminescu 2006

 

 

 

 

Utilitate

    Pentru că formează la tineri deprinderi de viaţă Învaţă să socializeze , descoperă drepturi ca apoi să respecte regulille .Să trăiască armonios cu sine şi cu celilalţi, cu mediul înconjurător, să-l respecte , să-l preţuiască.Formează noi competenţe.Noi deprinderi –intelectuale

   O inserţie mai bună, mai facilă şi pentru această categorie de adolescenţi care sunt  într-un sistem de protecţie pe care apoi trebuie să-l părăsească , după finalizarea studiilor, să lase locul altor copii mai vulnerabili,

Au acceptat să fie voluntari la iniţiativa mea în a planta pomi prin proiectul Plantăm fapte bune. THING GREEN.The futur is green.

CONVENŢIA Naţiunilor Unite referitoare la drepturile copilului spune

art.1 Copil inseamnă orice persoană   din lume in varsta de până la  18 ani..

art 2 Toți copiii au drepturi egale,Copiii nu trebuie sa fie victimele vreunei e discriminari.

si cu RESPECTAREA DEVIZIEI Uniunii Europene

 

Rezultate

  Prin acest proiect am cautat să inoculez elevilor dorinţa de participare, identificare şi apreciere a drepturilor ce le revin ca apoi a responsabilităţilor ce recurg din acestea .Promovarea lor în societate, comunitate, respectarea lor.FORMAREA UNOR NOI COMPETENŢE ÎN RÂNDURILE elevilor de liceu ce viitori cetăţeni ai U.E.

- SĂ NU FIE INDIFERENŢI LA CEI CE ADUC PREJUDICII ALTOR COPII AFLAŢI ÎN DIFICULTATE- MĂ REFER LA COPIII NEŞCOLARIZAŢI, CERŞETORI, negilijaţi, cu risc de abandon fie şcolar , fie familial.

- să nu fie indiferenţi faţă de persoanele care aduc prejudicii mediului.

- să aleagă soluţiile cele mai ieftine privind energia - vedeţi cât de greu şi costisitor este când doar o companie deţine monopolul în furnizarea unui serviciu.

- să aibă spirit investigativ în în abordările problemelor cu păstrarea decenţei în limbaj, conduită.

-să găsească răspunsuri la întrebările lor,să-şi pună întrebări

- să aibă încredere în ei, curaj

- să caute, să plece de la deviza Bate şi ţi se va deschide, cere şi ţi se va da, atuci când vor finaliza studiile.

expoziţţile cu creaţiile lor -locul II la concursul national faza judeţeană- Călătoria mea multiculturală

http://stiri.botosani.ro/stire/34235/Muzica+simfonica+sau+mirajul+sunetului+pentru+copilul+care+nu+poate+sa+vorbeasca!.html

 

 

Argumente

Ca să poţi să schimbi atitudinea unui copil faţă de ce-l înconjoară trebuie mai întâi să-l determini , să-l inviţi la autocunoaştere , identificare a posibilităţilor lui, a resurselor lui.Astfel schimbă atitudinea faţă de cei din jur , ce-l înconjoară prin schimbarea atitudinii faţă de sine .Nu-l invităm la introspecţie.Prea banale pentru ei.Dar la meditaţie, este posibil. Statul este parte în grantarea şi accesul gratuit la educaţie al tuturor elevilor cu ces – cerinţe educative speciale,în conformitate cu documentele naţionale şi internaţionale.Şi cu respectarea valorii şi demnităţii lor, a fiecărui copil, adolescent indiferent de condiţia socială, etnie...dificultate.Astfel poate asemeni agronomilor care trebuie să asigure hrană populaţiei aşa suntem noi obligaţi să schimbăm dacă nu caractere măcar temperamente.Să le arătăm calea cea mai uşoară, astfel noi să fim un liant între copil şi societate.Să aibă încredere în ei, în societate.Să plece de la deviza că se poate.Uşile le sunt deschise. Bate şi ţi se va deschide.

 

Proiect Lider European
Creat 2015-10-16 21:39:48
Modificat 2015-10-16 21:39:48

Fotografii

Thumb Creat Actiuni
photo 26-10-2015 16:55 Vezi
photo 26-10-2015 16:56 Vezi
photo 26-10-2015 16:57 Vezi
photo 26-10-2015 16:57 Vezi
photo 26-10-2015 16:57 Vezi
photo 26-10-2015 16:57 Vezi
photo 30-10-2015 07:36 Vezi
photo 30-10-2015 07:36 Vezi
photo 30-10-2015 07:38 Vezi
photo 30-10-2015 07:38 Vezi
photo 16-10-2015 21:50 Vezi
photo 30-10-2015 20:11 Vezi
photo 16-10-2015 21:50 Vezi
photo 30-10-2015 20:13 Vezi
photo 16-10-2015 21:50 Vezi
photo 30-10-2015 20:15 Vezi
photo 16-10-2015 21:50 Vezi
photo 16-10-2015 21:50 Vezi
photo 16-10-2015 21:51 Vezi
photo 16-10-2015 21:51 Vezi
photo 16-10-2015 21:51 Vezi
photo 16-10-2015 21:51 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 16-10-2015 21:58 Vezi
photo 17-10-2015 18:39 Vezi
photo 17-10-2015 18:40 Vezi
photo 17-10-2015 18:42 Vezi
photo 17-10-2015 18:51 Vezi
photo 17-10-2015 18:52 Vezi
photo 17-10-2015 18:55 Vezi
photo 17-10-2015 20:36 Vezi
photo 17-10-2015 20:36 Vezi
photo 17-10-2015 20:37 Vezi
photo 17-10-2015 20:57 Vezi

Pietrariu Anca clasa a IX-a an sc 2014-2915

Nume Pietrariu Anca clasa a IX-a an sc 2014-2915
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol elev acum in clasa X.Dorinta de participare.
Creat 2015-10-16 21:41:57
Modificat 2015-10-16 21:41:57

Niţă Mădălina cl a- IX - a, an sc 2014-2015

Nume Niţă Mădălina cl a- IX - a, an sc 2014-2015
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol echipa, cu rol indirect in acceptarea si promovarea unor valori .
Creat 2015-10-16 21:45:24
Modificat 2015-10-16 21:45:24

Ailincăi Petronela cl a- IX - a an sc 2014-2915

Nume Ailincăi Petronela cl a- IX - a an sc 2014-2915
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol din echipa
Creat 2015-10-16 21:46:04
Modificat 2015-10-16 21:46:04

Prodan Claudiu, cl a- IX - a an sc 2014-2915

Nume Prodan Claudiu, cl a- IX - a an sc 2014-2915
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol echipa
Creat 2015-10-16 21:46:44
Modificat 2015-10-16 21:46:44

Prodan Andrei cl a- IX - a an sc 2014-2915

Nume Prodan Andrei cl a- IX - a an sc 2014-2915
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol echipa
Creat 2015-10-16 21:47:36
Modificat 2015-10-16 21:47:36

Roşu Maria

Nume Roşu Maria
Telefon -
Email ro_maria_red@yahoo.com
Tip Profesor
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol membru , colaborator proiect Călătoria mea multiculturală , de asemeni si pentru activitatile dedicate promovarii valorilor europene. diriginte cl IX an sc 2014-2015
Creat 2015-10-17 18:37:27
Modificat 2015-10-17 18:37:27

Bobocea Lăcrămioara

Nume Bobocea Lăcrămioara
Telefon -
Email lbobocea@yahoo.com
Tip Profesor
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol colaborator proiect Călătoria mea multiculturală, diriginte cl a IX B. an sc 2014-2915.
Creat 2015-10-17 18:38:26
Modificat 2015-10-17 18:38:26

EDER ILIUŢĂ cl IX

Nume EDER ILIUŢĂ cl IX
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol activ, prezent , o dorinţă de participare.
Creat 2015-10-25 12:18:15
Modificat 2015-10-25 12:18:15

Luciuc Eliza cl XII

Nume Luciuc Eliza cl XII
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol PARTICIPANT LA CONCERT LECŢIE, FILM 3D, lOREX PROTECTORUL PĂDURILOR. a convins şi ceilalţi colegi de utilitatea filmelor vizionate, i-a atras.
Creat 2015-10-28 16:52:58
Modificat 2015-10-28 16:52:58

Bilogopediuc Paul

Nume Bilogopediuc Paul
Telefon -
Email -
Tip Profesor
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol memebru juriu concurs Calatoria mea multiculturala, inspector Alternative sociale.
Creat 2015-10-28 16:54:12
Modificat 2015-10-28 16:54:12

Ivanov Elena

Nume Ivanov Elena
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol colega si prietena Elizei.Prezente impreuna la activitatile din martie Uvertura Mall, aprilie- scoala altfel.
Creat 2015-10-29 18:53:35
Modificat 2015-10-29 18:53:35

Pavel Andreea

Nume Pavel Andreea
Telefon -
Email -
Tip Profesor
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol DIRIGINTE cl. a VII-A, a acceptat sarbatorirea evenimentuui ZEL 2015.
Creat 2015-10-29 18:56:26
Modificat 2015-10-29 18:56:26

Caciuc Ciprian cl a XII

Nume Caciuc Ciprian cl a XII
Telefon -
Email -
Tip Elev
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol PREZENT LA ACTIVITATILE DE TIMP LIBER SI CULTURA.a AVUT UN PUNCT DE VEDERE critic privind piesa Cerere in casatorie....
Creat 2015-10-29 18:58:42
Modificat 2015-10-29 18:58:42

Isabella Cantemir

Nume Isabella Cantemir
Telefon iza.cantemir@gmail.com
Email -
Tip Profesor
Coordinator Nastase Cornelia -Petronela
Rol responsabil Proiecte educationale la Casa corpului didactic Botosani, metodist la CCD, responsabil cu promovarea proiectului Europa casa noastra,revista CCD, Calatoria mea multiculturala, identificare drepturi copil, promovarea lor, in volumul electronic, si promovare evenimente la care am participat pe site-uri .Partener media.
Creat 2015-10-30 20:23:17
Modificat 2015-10-30 20:23:17